W 1935 roku uruchomiono nową zajezdnię tramwajową przy ulicy Kronprinzenallee nr 110 (Wita Stwosza) w Oliwie. Nowa zajezdnia posiada dwie hale postojowe z nowocześnie wyposażonymi warsztatami. W latach 1945-1947 mieściła się tu (Wita Stwosza 112) dyrekcja Miejskich Zakładów Komunikacyjnych.
Zobacz:
, www.FotoPolska.eu
Przystanki na "An der elektrische Strassenbahn" w 1905 roku:

7 ter Hof | - | w okolicy zajezdni tramwajowej |
Friedenschluss | - | w okolicy ul. Abrahama |
4 ter Hof | - | w okolicy ul. Macierzy Szkolnekj |
Waisenhaus | - | w okolicy ul. Ksaprowicza |
Armenanstalt | - | w okolicy ul. Orkana i Noakowskiego |
Endpunkt Oliva | - | naprzeciw ul. Opata Rybińskiego |
Jesienią 1945 roku z placu manewrowego we Wrzeszczu (przy Grunwaldzkiej, między ulicami Czarną i Braci Lewoniewskich) wprowadzono na tory tramwajowe parowóz w celu usunięcia zwalonego mostu przy Zajezdni Wrzeszcz.
Źródło: Jerzy Sawicki, Mariusz Uziębło, "Elektrownia przy Targu Rakowym" (rękopis), Gdańsk 1999, str. 5
Zobacz:
Jerzy Sawicki, "" (rękopis), Gdańsk 2009, str 8-9, fragment:
W początku listopada podjęto próby usunięcia zapory przez wyciągnięcia jej za pomocą dwu czołgów. Nie dało to efektu wobec czego przystąpiono do cięcia złomu palnikami acetylenowymi.
|


 Zajezdnia tramwajowa przy ulicy Kronprinzenallee nr 110. Około 1940 roku. Pobrano z www.FotoPolska.eu (KC).
 Danziger Elektrische Strassenbahn A.G. Książka adresowa z 1936-1937 roku. Zbiory Pomorskiej Biblioteki Cyfrowej.
 Danziger Elektrische Strassenbahn A.G. Książka adresowa z 1937-1938 roku. Zbiory Piotra Mazurka.

 Danziger Elektrische Strassenbahn A.G. Książka adresowa z 1939 roku. Zbiory Krzysztofa Gryndera.
|