Start  ›  Ulice  ›  Plac Dworcowy  ›

W głębi tory kolejowe i bardziej po lewej budynek dworca oliwskiego. Bliżej fragment al. Grunwaldzkiej.             Dressen 1893.


Bahnhofsvorplatz -› Plac Dworcowy.



 Bilety, blankiety 









Fragmenty planu stacji Oliwa z 19.04.1940 roku.
Internet: www.forum.dawnygdansk.pl.



 Dworzec około 1920 roku. Widok z ul. Poczty Gdańskiej.
Miesięcznik Świat kolei, nr 10-2003.


 Dworzec. Peron. I wojna światowa (feldpost).
Zbiory Krzysztofa Gryndera.


 Dworzec. Peron. Około 1902 roku.
Był sobie Gdańsk, Dzielnice, Oliwa Jelitkowo, Grzegorz Fortuna, Donald Tusk, Krzysztof Grynder, Milenium Media, Gdańsk 2003.


 Fragment peronu i torowiska z lotu ptaka. Lata 30 XX wieku.
Herder Institut, Gdask na fotografii lotniczej z okresu międzywojennego, Wrocław 2010, str. 78.


Reklama z 1924 roku.
Zbiory Mirosława Piskorskiego.



 Książka adresowa gminy Oliwa z 1916 roku.
Zbiory Mirosława Piskorskiego.


 Przewodnik z 1928 roku.
Zbiory Piotra Leżyńskiego.




 Książka adresowa z 1939 roku.
Zbiory Krzysztofa Gryndera.



 Książka adresowa z 1940-1941 roku.
Zbiory TPG Strefa Historyczna WMG.


Styczeń 1953.
Koniec i początek, Gdańsk 2000 rok.



Świat kolei, Stacja Gdańsk Oliwa, Nr 10, Łóź 2003: W środę "02.01.1952 roku oddano do eksploatacji peron dla Szybkiej Kolei Miejskiej. Początkowo wykorzystywany był jeden tor".


 Peron I. Widok w kierunku Sopotu. Połowa lat 50 XX wieku.
Zbiory Krzysztofa Gryndera.


 Fragment planu. Rozbudowa o peron kolejki miejskiej.
Internet: www.forum.dawnygdansk.pl.


Początek strony.