›
›
›
Stona 6 rękopisu ›
‹- 06 -›
Otwarte pozostaje pytanie o miejsce, w którym wykonano tramwajową bocznicę do ładowania węgla na platformę. Pomocą może tu być wycinek z "Plan der Stadt Danzig - Angefertigt im Jahre 1921", sporządzonego przez Städtisches Vermessungsamt. Plan ten na 64 polach pokazuje cały obszar miasta; wrysowane są tory kolejowe ale brakuje tras tramwajowych. Powiększony wycinek okolicy ulicy Toruńskiej przytacza się niżej.
Dawniejszy dworzec osobowy "Ostbahnhof" jest tutaj już dworcem towarowym "Guter-BahnhofLeege Tor". Pokazany układ jego torów sugeruje, iż bocznica tramwajowa przypuszczalnie dochodziła w pobliże trzeciego (licząc od strony zachodniej) toru kolejowego.
Pierwotny przebieg linii tramwajowej od ul. Łąkowej przez Targ Rybny do Dworca Głównego nie dawał możliwości dojazdu na Targ Rakowy. Tor tramwajowy wychodził z Ogranej, skręcał w Garbary i biegł dalej przez Tkacką, Kołodziejską, Węglarską - by następnie skręcić w stronę Motławy. W latach 1904 i 1912 dokonano istotnej przebudowy torów w okolicy Targu Siennego.
Linia do Oruni otrzymała obszerną pętlę, biegnącą przez ulicę Bogusławskiego. Dowiązanie do trasy przez Ograną wymagało ułożenia jednego niedługiego łuku i zainstalowania dwu zwrotnic. Takie roz-
‹- 06 -›
|